MÅLKLUBBEN 2024
Ronneby BK
Välkommen till vår officiell hemsida!

Seriepremiär för herrarna
2023-04-06 10:01

Imorgon på Långfredagen har våra herrar seriepremiär mot Karlshamn United. Matchstart klockan 15.00 och tänk på att det är på Jernvallen i Kallinge som matchen spelas eftersom gräset på Brunnsvallen inte är redo än!

Vår tränare Robert Widells ord inför seriepremiären:

Då är vi framme vid seriepremiär efter en inte helt spikrak försäsong. Ett RBK i nybygge där vi under säsongen siktar på att skapa en riktigt bra stomme inför framtiden. Själv ankom jag så sent som i mitten på februari och sjukdomar, skador, väder och oregelbundna arbetstider på många spelare gör att vi ännu inte riktigt är där vi vill. Därmed går vi in i seriepremiären att det är 90 minuter av blod, svett och tårar som gäller. Vi ska kriga för varandra och för klubben från första till sista signal och vi önskar att få med oss våra supportrar på det! Stötta och pusha spelarna från “läktaren” genom hela matchen så bygger vi upp en go känsla att ta med oss till kommande matcher!

STÖTTA RBK VIA GRÄSROTEN
Diamantsponsorer