MÅLKLUBBEN 2024
Ronneby BK
Välkommen till vår officiell hemsida!

Seriematch mot Mjällby
2022-04-30 21:04

Då var det dags för seriepremiär mot Mjällby med ett av våra två lag från RBK2012.

i omklädningsrummet var grabbarna lite smånervösa inför denna match, Mjällby är en välkänd förening med fotbollslag i allsvenskan.

Vi pratar om vikten av samarbete, att hjälpa varandra och alltid kämpa, glädjen som kommer av att lyckas tillsammans!!

Mjällby startar starkt i några minuter och lyckas göra mål, sedan får vi till lite passningsspel och ett skott på mål, efter det släpper nervositeten.

matchen präglas av kämparglöd, passningsspel och glädje, vi samarbetar och har kul, och från detta lyckas vi också göra ett gäng mål vilket höjer stämningen lite extra!

Grabbarna är så otroligt duktiga och sammanhållningen i laget är superbra!!

Mjällby var också väldigt duktiga och det var rak igenom en bra match med fair play och inget gnäll eller sura miner, det är kul att träffa ledare som värdesätter fairplay och spelkombinationer framför vikten av att vinna och toppa laget, det skapar bättre fotbollsspelare, mindre press på barnen och bättre klimat runtom och på fotbollsplanen 🙌🙌⚽️

En fantastisk dag och jag är säker på att det kommer att komma många fler !!

//Ledarna 2012

Seriematch mot Saxemara 2022-05-08 14:14