MÅLKLUBBEN 2024
Ronneby BK
Välkommen till vår officiell hemsida!

Derby mot Listerby idag!
2023-05-27 08:20

Det vankas kommunderby på Åsavallen och för undertecknad givetvis med lite extra spänning då motståndet är moderklubben där åtskilliga timmar spenderats som både spelare och tränare. Att matchen dessutom spelas på min födelsedag bidrar väl till någon form av symbolik. Båda klubbarna firar även 90 år i år och detta firas med lite gemensamt mingel innan avspark för de som representerat båda klubbarna. Listerbys fina säsongsinledning har kommit av sig något och för vår egen del känner vi väl att vi fått väl låg utdelning poängmässigt sett till hur vi spelat hittills. Ett par återbud nu gör att vi fortsätter att matcha våra duktiga juniorer, dom tar för sig mer och mer både träning och match! Vi väntar oss en tuff och jämn batalj där vi behöver vara beredda på att ta den fysiska kampen i 90 minuter samtidigt som att vi hoppas att vår speed i både löpningar och passningsspel kan fälla avgörandet.

Vi ses i solen på Åsavallen!

/Robban

STÖTTA RBK VIA GRÄSROTEN