MÅLKLUBBEN 2024
Ronneby BK
Välkommen till vår officiell hemsida!

Nisse återvänder hem!
2023-12-15 14:45

Det är med mycket stor glädje vi idag kan meddela att Nisse Ekström kommer hem till Brunnsvallen för att representera RBK 2024! Efter en lyckad sejour i FK Karlskrona tar nu familjelivet med barn och hus i Ronneby en stor del av livspusslet och då är det naturligt för den riviga anfallaren att återvända hem till moderklubben.

-Ska bli otroligt kul att få komma hem till fina Brunnsvallen igen. Ser fram emot nästa säsong och att få ta på sig den röda tröjan. Även kul att få spela med brorsan och några gamla lagkamrater.

Ordförande i herrsektionen Håkan Hellblad är ivrig över att få se Nisse smälla in bollar i nätet på Brunnsvallen igen:

-Fantastiskt roligt att Nisse väljer att spela för Bollklubben igen, en tidig julklapp till alla RBK:are! Det värmer i mångas hjärtan att Nisse kommer tillbaka. Målsättningen är att gå upp igen och där kommer givetvis Nisse vara en viktig pusselbit, precis som många andra. En otroligt bra fotbollsspelare med hög kvalité som vi kommer ha stor nytta av framöver. Hans närvaro och inställning kommer att bli guld värd kommande säsong.

När Nisse nu återvänder hem blir det också ett självklart val för storebror och lagkapten Hjalmar att fortsätta sin gedigna karriär i den röda tröjan med siktet på att hjälpa laget tillbaka till Division 4 igen. Hjalmar har följande att säga om broderns återkomst och sitt eget val inför kommande säsong:

-Efter mitt livs tuffaste säsong, det smärtar mitt hjärta mer än folk kan förstå att åka ur med RBK, så har man övervägt både det ena och andra. Att få chansen att spela med Nisse en gång till trodde jag inte att jag skulle få, så den tar jag på en gång. Att få vara med och påverka klubben att nå sin forna glans, både på och utanför planen, har varit en kravbild från min sida. Sen gör det inte ont att försöka nå sina 250 matcher så att farsan och “Bullen” håller tyst om den.

Nu laddar vi vidare mot slutspel i MAXI Cup och säsongen 2024, mer nyheter kommer framöver! Varmt välkommen tillbaka Nisse!

STÖTTA RBK VIA GRÄSROTEN
Diamantsponsorer